ASSOC is momenteel de enige Belgische oplossing voor het beheer van het sociaal dossier van de patiënt in de ziekenhuisomgeving. De oplossing evolueert nog steeds en strekt zich nu uit tot het beheer van ziekenvervoer.
Assoc is software voor het beheer van sociale dossiers van patiënten, ontwikkeld door Medsoc onder begeleiding van maatschappelijk werkers.
De Assoc-software is volledig onafhankelijk van de patiëntadministratie-oplossing, maar communiceert gemakkelijk met deze laatste.
Zo heeft de maatschappelijk werker toegang tot essentiële gegevens om zijn missie uit te voeren, zoals verzekerbaarheid, Nationaal nummer, burgerlijke staat, behandelend arts, enz.
De ziekenhuisbezoeken van de patiënt zijn toegankelijk voor een beter begrip van de situatie van de patiënt en een betere voorbereiding op zijn ontslag. Het is een samenwerkingstool waarmee u notities en documenten kunt uitwisselen met medewerkers van de sociale dienst.Een van de taken van de maatschappelijk werker in ziekenhuisverband is het organiseren van het ontslag van de patiënt naar zijn huis of naar een andere zorginstelling.
Om deze essentiële administratieve taak te vereenvoudigen, integreert Assoc nu het Belgische medisch transportplatform Booqit en al zijn functionaliteiten.
Assoc voorziet Booqit, zonder extra codering, van patiëntgegevens, zorgverzekering en de exacte positie van de patiënt in het ziekenhuis (afdeling, kamer, bed.) Anderzijds heeft de tool van Medsoc ook een volledig realtime overzicht van al het vervoer dat door de sociale dienst werd aangevraagd.
Deze integratie vereenvoudigt de invoer en monitoring van vervoersverzoeken binnen Assoc aanzienlijk, waardoor maatschappelijk werkers hun werktijd kunnen optimaliseren en zich kunnen concentreren op hun werk en op hun patiënten.